Podzial reklamy ze wzgledu na zasieg

Napisał o tym

Wszystek z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z jakiegoś pomieszczenia; czy to w strukturze billboardów, plakatów, lub same reklam telewizyjnych i radiowych. Reklamy mogą podjąć wiele form, ale są jedną funkcję: powinny zachęcić nas do zaangażowania się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam ale muszą mieć o czymś dużo istotnym. Gościom nie można niczego rozkazać, ale można ich zmanipulować, by (nawet etapem nie do końca świadomie) wykonali prace, których od nich czekamy. A tutaj mamy do polskiego problemu, zatem do hipnotycznego języka wpływu, którym jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani bezpośrednio z marketingiem, popularne są podziały informacji ze powodu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu istnieje również jakieś niezwykle ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czyli ze względu na zasadę. Tak to możemy być reklamy szeptane, informacyjne, lecz i reklamy typu francuskiego albo nawet polskiego.

Czym dzielą się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najoczywistsza do określenia – jest więc po prostu przekaz, że jesteśmy preparat do zaoferowania dla kupującego. Reklama francuska a będzie używała sprzedać nam konkretny artykuł posiadając go w styl żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie nawiązywała do jednych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń albo same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najpopularniejsza jest informacja typu szeptanego. Aby ją zaprezentować, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, że istniejemy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym zdaniem, umieszcza się w swym charakteru także z razu zaczyna wychwalać produkt, nie zważając na nasze protesty, że tak naprawdę jeszcze się nie zdecydowaliśmy albo jeszcze „tylko oglądamy”. Ten typ sprzedaży sprawia, że przeżywamy się przytłoczeni, śledzeni, mamy z razu ochotę wyjść ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i jak odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do nowego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w współczesnym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Zrobi to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie pozwalamy tę jedyną koszulę, zapłacimy za nią a spełnieni wyjdziemy, nie przechodząc do tyłu świadomości, że obecnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Czy istnieje do zjawisko dobre? Dla użytkowników płaciło się, że nie, w spokoju nikt nie pragnie być manipulowanym. A dla sprzedawców jako wysoce. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z której branży, spośród ostatniego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.